Kerana Sayang Pada Kucing Mereka Dikafan Sebelum Disemadikan

Kerana Sayang Pada Kucing Mereka Dikafan Sebelum Disemadikan

Manusia pencinta haiwan ni kadang – kadang kerana terlalu sayangkan haiwan peliharaannya mereka ingin mengabdikan haiwan itu sebaik mungkin hinggalah bila tiba saat kematiannya. Sang Lekit tak tahu apa hukumnya mengkafan haiwan yang mati seolah – seolah seperti manusia yang meninggal dunia tapi sang lekit cuma nak share gambar yang sang lekit jumpa kat FB ni.

Memang nampak comel & terharu juga dengan kasih sayang orang yang membelanya tapi risau juga takut perbuatan macam ni bercanggah dengan hukum. Apapun Sang Lekit tak berapa pasti samada berdosa, harus atau haram. Cuba juga search tapi tak jumpa artikel atau info berkenaan perbuatan tersebut. Sesiapa yang ada maklumat berkenaan perbuatan tersebut mohon kongsi yer.

Kami juga seorang yang sukakan haiwan lebih – lebih lagi kucing sebab dah membesar dengan adanya kucing kat rumah. Kami juga menanam kucing – kucing yang dah mati. Masa budak2 dulu – dulu siap buat tanda (macam batu nisan) tabur bunga atas kubur kucing tapi belum pernah la mengkafankan kucing sang lekit macam gambar tu tapi setakat balut dengan kain tu ada la sebagai alas.

Sumber: LEKIT

3