Kucing Itu Ditemui Dalam Plastik

Kucing Itu Ditemui Dalam Plastik

Kucing di malaysia kebanyakkanya mempunyai pemilik tapi ada juga kucing terbiar yang tiada pemilik berkeliaran di pasar dan juga jalan raya. Mereka dipercayai dibela oleh pemilik sebelumnya tetapi tidak dibela lagi kerana pemilik sebelumnya tak mahu akan mereka.

Seekor gambar kucing telah viral di internet kerana sikap sesetengah individu. Gambar itu viral kerana tindakan individu tidak bertanggungjawab ke atas kucing itu.

“Tak tahu nak cakap macam mana…perasaan marah membuak-buak dalam diri bercampur sedih yang teramat,” itu luah pengguna laman sosial dikenali sebagai Amalieena yang tidak dapat menerima hakikat kucing kesayangannya dipercayai dibunh dengan cara kej4m.

Status yang dimuatnaik Amalieena kelmarin di laman sosial menjadi tular apabila mendapat lebih 10,000 perkongsian di Facebook selain ribuan komen kecaman netizen terhadap pembunh kucing itu.

Dalam status berkenaan, Amalieena yang baru pulang dari kerja pada waktu petang terkejut apabila mendapati kucing kesayangannya m4ti dipercayai dilem4skan Malah, haiwan itu hanya diletakkan di dalam plastik di hadapan rumah Amalieena menunjukkan pembunuh haiwan berkenaan tahu siapa pemilik kucing berkenaan.

Menurut Amalieena, kejadian yang menimpa kucingnya itu terlalu kej4m dan hanya mereka yang pernah membela dan menyayangi kucing akan memahami perasaannya.