Pengunjung Terkejut Menemui Kucing Terbaring Atas Tanah

Pengunjung Terkejut Menemui Kucing Terbaring Atas Tanah

Dengan perkembangan masyarakat hari ini, makin banyak orang memiliki haiwan kesayangan seperti kucing dan anjing. Akan tetapi, bila bilangan haiwan kesayangan makin banyak, fenomena haiwan dibuang atau hilang juga makin banyak dan secara beransur-ansur menjadi satu masalah dalam masyarakat.

Ramai orang pasti pernah lihat haiwan liar di bahagian bawah jambatan, di tepi jalan, di taman, dan di pasar sayuran. Kadang-kadang orang akan memberi makanan kepada mereka.

Seorang pemilik gerai ikan melihat ada seekor kucing yang sesat baring di atas lantai dan tidak bergerak. Pemilik gerai ikan tu rasa mungkin kucing itu sudah lapar sampai tidak dapat bergerak.

Pemilik gerai ikan mendekati kucing tersebut dan letak seekor ikan di sebelah kucing itu. Lepas tu balik gerai sana layan pelanggan.

Selepas beberapa ketika, pemilik gerai ikan sudah habis layan pelanggan, dan datang mendekati kucing itu lagi dan dapati bahawa ikan itu telah hilang. Pemilik gerai ikan tu fikir kucing kecil itu benar-benar lapar! Begitu cepat sudah selesai makan habis seekor ikan yang besar, dan terus tidur di bawah sinar matahari. Orang yang lalu mula-mula ingat pemilik gerai ikan tu pukul kucing tersebut sampai tidak bergerak sebab ikan sudah hilang.

Pemilik gerai ikan jelaskan kepada mereka dan mereka juga rasa pelik. Mereka periksan badan kucing itu dan dapati…

Rupa-rupanya kucing kecil itu tidak memakannya, sebaliknya sembunyi ikan tersebut di belakangnya, berbaring dan tidur, jika tidak melihat dengan teliti, memang tidak dapat mencarinya. Kucing kecil tu mungkin mahu tunggu malam baru makan!

Para netizens terkejut selepas lihat gelagat kucing kecil ni.

Ada netizen yang bergurau:

“Mungkin cuaca terlalu panas, kucing letak ikan di atas tanah panggang dulu supaya rasa menjadi lebih enak. ”

“Kucing kecil ingat ingat ikan tu ialah katil.. hahaha”

“Terlalu banyak kucing pada siang hari Sembunyikannya terlebih dahulu, tunggu tiada kucing lain baru makan”

“Katil ini bagus, cuma pendek sikit”

Sumber: dharian

3